دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان

قسمتی از متن پایان نامه :

.  کلاهبرداری داخلی ( شناسایی و پیشگیری)

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

کلاهبرداری داخلی : کلاهبرداری از(بیمه گر) شرکت بیمه در سطح مدیران ، کارشناسان و کارکنان عادی با همراهی یک سری افراد دیگر در داخل یا خارج شرکت. (دهقان زاده و رشیدی، 1392،19).

عوامل تحت تاثیر قرار دهنده آسیب پذیری بیمه گر نسبت به کلاهبرداری داخلی شامل موارد ذیل می گردد:

  • پیچیدگی بیمه گر: به احتمال زیاد، کلاهبرداری داخلی در شرکت های بیمه ای  دارای ساختار سازمانی پیچیده  اتفاق می افتد، در شرکت های که در آنها تفکیک فزاینده ای از مسئولیت ها یا فقدان تعیین هویت نزد بیمه گر هست.
  • سرعت نوآوری بیمه گر: سرعت تجارت مدرن، توسعه محصول و کامپیوتری کردن، فرصت های کلاهبرداری را افزایش می دهد.
  • سیاست های تبلیغ و پاداش دهی بیمه گر: اگر وضعیت و حقوق کارمند به برآوردن اهداف معینی بستگی داشته باشد، ممکن می باشد انگیزه ارتکاب کلاهبرداری بیشتر گردد.
  • شرایط اقتصادی و جایگاه کسب و کار: مراحل بی ثباتی در داخل شرکت بیمه مانند ادغام ها و استحصال ها یا “پیشنهادهای سلطه جویانه[1]” ممکن می باشد فرصت های غیر منتظره ای را برای کلاهبرداری فراهم آورد. به احتمال زیاد کلاهبرداری زمانی اتفاق می افتد که محیط و سیستم های کنترل بیمه گر به اندازه کافی مستحکم نباشد.( خا کسار خیابانی، 1391،27).

معمولا کلاهبرداری داخلی در تمام سطوح، مانند در سطح هیئت مدیره و مدیریت ، اتفاق می افتد. هرچقدر سطح افرادی که مرتکب کلاهبرداری می شوند بالاتر باشد، احتمال زیان مالی و صدمه به حسن شهرت بیشتر می باشد. معمولی ترین رفتار کلاهبرداری ، رفتار کارمندانی می باشد که از وجوه نقد یا منابع بیمه گر ، مانند تجهیزات، موجودی یا اطلاعات ، دله دزدی می کنند. با این تفاصیل ، کارمندان فاسد به طرح ها و ترفند های بسیار زیان بار تری نیز می پردازند. این ترفندها شامل رشوه گیری و پورسانت می شوند. این نوع کلاهبرداری برای شناسایی ، فوق العاده سخت می باشد؛ زیرا پورسانت مستقیماً “وارد دفاتر” بیمه گر نمی گردد. اغلب چنین شیوه های غیر اخلاقی از شناسایی در امان می مانند مگر اینکه توسط سایر کارمندان ، فروشندگان یا دیگر اشخاص ثالث برملا شوند.( انجمن ناظران بیمه،2006،48).

ضوابط پیشگیرانه برای کنترل ریسک کلاهبرداری داخلی ضروری می باشد. بیمه گران بایستی هم طریقه های سازمان خود را که پیش روی کلاهبرداری داخلی آسیب پذیرند و هم پیامد ریسک خاص کلاهبرداری داخلی را مشخص کنند. آنها بایستی آگاهی از پتانسیل کلاهبرداری داخلی را در سازمان خود بالا ببرند. بایستی برای اعضای هیئت مدیره، مدیریت و کارکنان استاندارد های مناسب بودن و شایستگی وضع شوند. این استاندارها مناسب شغل و مسئولیت های آنان می باشد.( خاکسار خیابانی ،1391،21).

[1] . Takeover Bids

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1- 3- 1. هدف اصلی

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث گردد شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران گردد زیرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.

1- 3- 2. اهداف فرعی

1-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و بهره گیری از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می گردد .

2-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می گردد.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان  با فرمت ورد