دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان

قسمتی از متن پایان نامه :

تقسیم بندی دیگری از کلاهبرداری بیمه ای

گروهی دیگر کلاهبرداری بیمه ای را به دو نوع ” خفیف[1] ” و “شدید[2] ” تقسیم می کنند. از نظر آنها کلاهبرداری شدید زمانی رخ می دهد که یک شخص به صورت تعمدی اقدام به جعل تصادف، جراحت، سرقت، آتش سوزی تعمدی یا سایر خسارات می کند تا به صورت غیر قانونی از شرکت های بیمه دریافت خسارت نماید. این نوع کلاهبرداری ها قبلاً در صنعت  بیمه دنیا به صورت انفرادی انجام می گرفت اما در حال حاضر به صورت گسترده به تجارتی برای گروه های سازمان یافته بدل شده می باشد که از طریق  برنامه ریزی و با بهره گیری از خلاء های قانونی اقدام به کسب سود می نمایند. (دهقان زاده و رشیدی، 1392،37)

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

کلاهبرداری خفیف شامل آن دسته از اعمالی می باشد که بیمه گذاران راستگو انجام می دهند تا موضوع خسارت را به نوعی نشان دهند که تحت پوشش بیمه نامه قرار گیرد در حالی که آغاز به ساکن این خسارت تحت پوشش نبوده می باشد. این نوع کلاهبرداری معمولاً به صورت کتمان بعضی حقایق یا تحریف بعضی واقعیت ها انجام می شود. انگیزه اصلی در این نوع کلاهبرداری ، جبران فرانشیز و کسورات از طریق بالا کردن خسارت می باشد. متاسفانه نظر سنجی های انجام شده در آمریکا نشان می دهد که بسیاری از بیمه گذاران این نوع ادعا را نه تنها تخلف محسوب نمی کنند بلکه اظهار می دارند که در شرایط مشابه همان اقدام را انجام می دادند . بر اساس نتایج بدست آمده ، محققان ، نگرانی خود را در ارتباط با عدم بازدارندگی تفکرات جامعه و مخصوصاً بیمه گذاران در زمینه کلاهبرداری، عنوان نمودند. (مرکز جرم ملی یقه سفید[3]، 2008،7).

تقسیم بندی رایج دیگری از کلاهبرداری بیمه ای نیز هست که به صورت گسترده در ادبیات بیمه ای نظاره می گردد که عبارتند از : کلاهبرداری داخلی پیش روی کلاهبرداری خارجی، کلاهبرداری در صدور بیمه نامه( عقد قرارداد بیمه) پیش روی کلاهبرداری در خسارت؛  کلاهبرداری داخلی توسط افراد درون صنعت بیمه همچون بیمه گران،نمایندگان، کارگزاران، مدیران و سایر کارشناسان و کارکنان انجام می گردد. مهمترین مصادیق کلاهبرداری داخلی عبارتند از:کلاهبرداری بیمه ای از طریق فروش بیمه نامه بدون مجوز و اختلاس در حق بیمه ها بین نمایندگان شرکت های بیمه رواج بسیاری دارد که معمولاً شرکت های بیمه گر را با چالش های مختلفی روبرو می کند. کلاهبرداری خارجی از جانب افراد بیرون صنعت همچون متقاضیان ، بیمه گذاران و خسارت دیدگان انجام می گردد. بعضی اوقات این نوع کلاهبرداری با تبانی و همدستی افراد درون صنعت بیمه همچون نمایندگان ، کارگزاران یا اشخاص ثالث ارائه کننده خدمات بیمه ای انجام می گردد که شامل اظهارات غلط و ادعای خسارت غیر واقعی می باشد. (دهقان زاده و رشیدی، 1392،14)

[1] . Soft Fraud

[2] . Hard Fraud

[3] . NW3C

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1- 3- 1. هدف اصلی

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث گردد شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران گردد زیرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.

1- 3- 2. اهداف فرعی

1-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و بهره گیری از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می گردد .

2-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می گردد.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان  با فرمت ورد