دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان

قسمتی از متن پایان نامه :

گروه های کلاهبرداری بیمه ای

دو گروه مختلف از کلاهبرداران بیمه ای هست که عبارتند از کلاهبرداران فرصت طلب و کلاهبرداران حرفه ای .

  • کلاهبرداران ” فرصت طلب[1]” افراد قانون گریزی هستند که به محض فرصت یافتن در مراحل مختلف ارائه یا در پیدا نمود خدمات بیمه ای ، اقدام به تخلف می نمایند. این افراد تصور می کنند که شرکت های بیمه منابع بی حد و حصری دارند پس اقدام به ادعای خسارت واهی را در قبال حق بیمه هایی که تا به حال پرداخت کرده اند، اما خسارتی نداشته اند، قابل قبول می دانند. بعضی اوقات نیز به دلیل ضعف در سیستم های نظارتی و کنترلی افراد داخل سازمانی اقدام به مستند سازی و تحریف اسناد پرونده ها به نفع خود می نمایند.
  • کلاهبرداران “حرفه ای” : این دسته از طریق این تجارت اقدام به کسب در آمد برای خود می کنند. این افراد تا زمانی این تخلف را ادامه می دهند که اقدام مجرمانه آنها کشف گردد. این گروه افراد برای اینکه بتوانند ردیابی خود را دشوار نموده یا حداقل به تاخیر بیاندازند سراغ شرکت های بیمه ای مختلف می طریقه. در حالت پیشرفته ، کلاهبرداران حرفه ای اقدام به عملیات سازماندهی شده از طریق گروهی متخصص می کنند که این افراد نیز توانایی بالایی در کلاهبرداری های پیچیده و رقم بالا دارند. (دهقان زاده ورشیدی،1392،38).

2-13 . مثلث فریب یا کلاهبرداری در صنعت بیمه

بعضی عقیده دارند سه عنصر اساسی که باعث رخ دادن کلاهبرداری می شوند عبارت اند از :

  • انگیزه و مشوق فتنه[2]؛
  • فرصت طلبی[3]؛
  • انطباق با منطق[4](عقلایی)؛

افراد به علت های مختلفی اقدام به کلاهبرداری از شرکت بیمه می کنند. برای مثال بعضی اوقات آنها دارای مشکل مالی هستند و بعضی اوقات به دنبال اهداف وآرمان های خاص خود می باشند. بیمه گذاری که چندین سال حق بیمه پرداخت کرده بدون اینکه حتی کوچکترین خسارتی داشته باشد خود را در دریافت یک خسارت، حتی به صورت واهی محق می داند. شرکت بیمه ای که نتوانسته می باشد پیش روی کارشناسی که میلیون ها دلار به نفع شرکت بیمه کار نموده می باشد، جبران خدمات نماید، انگیزه های لازم مخرب را برای کارشناس ایجاد نموده می باشد. عدم تسهیم مدیران در سود شرکت و ترک کار بالا نه تنها شرکت را تهی از دانش می کند بلکه تعهد مدیران

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[1] . Opportunity Fraudster

[2] . Incentive

[3] . Opportunity

[4] . Rationalization

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1- 3- 1. هدف اصلی

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث گردد شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران گردد زیرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.

1- 3- 2. اهداف فرعی

1-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و بهره گیری از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می گردد .

2-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می گردد.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان  با فرمت ورد