دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان

قسمتی از متن پایان نامه :

مثلث عناصر اساسی کلاهبرداری بیمه ای، انجمن بین المللی ناظران بیمه، 2011)

معمولاً مجرمان به دنبال فرصتی جهت کلاهبرداری هستند.آنها زمانی اقدام به این امر می کنند که حدس می زنند احتمال کشف حقیقت بسیار کم می باشد. دانش این افراد سود جو از موضوع بیمه ، فرایند سیستماتیک رسیدگی به ادعای خسارت و تسلط به جایگاه زمانی و مکانی موضوع بیمه نامه ،شرایط را برای این افراد فراهم می نماید. همچنین روزنه ها و خلاء های قانونی نیز سبب تشدید این فرصت طلبی ها می گردد. انطباق با منطق یا عقلایی بودن، به فرایند ذهنی که موضوع کلاهبرداری را توجیح می کند، تصریح دارد. (انجمن بین المللی ناظران بیمه[1]،2011،16).

بیمه گران بایستی از پتانسیل وجود این شرایط آگاه باشند و دنبال نشانه های احتمالی کلاهبرداری باشند. کلاهبرداران بایستی فرصتی برای کلاهبرداری داشته باشند. به احتمال زیاد زمانی که تصور می کنند احتمال شناسایی کم می باشد، اقدام می کنند. پس بیمه گران بایستی کنترل ها، روندها و سیاست های مناسبی برای پیشگری از وقوع کلاهبرداری و در صورت وقوع کلاهبرداری برای شناسایی داشته باشند.

توجیه عقلی، فرایند ذهنی کلاهبرداری می باشد. برای مثال افراد ممکن می باشد به علت های ذیل مرتکب کلاهبرداری شوند:

  • به عنوان کارفرما از بیمه گر ناراضی هستند؛
  • با در نظر داشتن حق بیمه های پرداخت شده، به اندازه جبران خسارت، پی می برند؛
  • توجه ” هرکسی این کار را انجام می دهد” اتخاذ می کنند؛
  • رفتار افراد دیگر در داخل شرکت بیمه، مانند مدیریت یا هیئت مدیره را تقلید می کنند. (خا کسارخیابانی، 1391،29).

همچنین رفتار عموم در خصوص کلاهبرداری در بیمه مانع از کلاهبرداری نمی گردد زیرا که بسیاری از افراد این کلاهبرداری را به عنوان تبهکاری بدون صدمه جانی یا زیان شخصی تصور می کنند. اگر سیاست های حفظ و موازنه مناسبی وجود داشته باشد، به گونه قابل ملاحظه ای امکان کلاهبرداری کاهش داده می گردد. بیمه گران در طرح ریزی کنترل ها، روندها و سیاست های مناسب بایستی آگاه باشند که محیط کسب و کار تاثیر گذارنده بر روی عملیات بیمه گر و نیز یکپارچگی و شرایط فردی هیئت مدیره، مدیران و کارکنان، روی آسیب پذیری آنان نسبت به کلاهبرداری اثر می گذارند.( انجمن بین المللی ناظران بیمه،2007،31).

[1] . IAIS

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1- 3- 1. هدف اصلی

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث گردد شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران گردد زیرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.

1- 3- 2. اهداف فرعی

1-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و بهره گیری از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می گردد .

2-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می گردد.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان  با فرمت ورد